مرگ برصهیونیست
اعتراض و محکومیت توطئه صهیونیستی وآمریکائیها در اهانت به قرآن کریم
بلند ویکصدا خواهیم گفت:
مرگ بر مثلث صهیونیزم، آمریکا و اسرائیل و انگلیس
مرگ بر آمریکا
قسمت اول: مقدمه
ویژگی شبهه
الف- شبهه دارای محتوای هجومی و نفی کننده است.
ب- دارای روحیه تخریب است که البته بی ارتباط با ویژگی اول نیست. به عبارت دیگر بر خلاف پرسش که می کوشد با سؤال ابهامات را مرتفع کند، شبهه در پی این است که اعتقادات مقابل را تخریب کرده و فرد را در عقایدش متزلزل سازد.
ج- شبهه با جار و جنجال و هیاهو همراه است. چون در پی تخریب است، می کوشد آن را در جامعه گسترش دهد و از هر ابزاری در این راستا استفاده می کند.
د- شبهه با پاسخ منطقی پایان نمی پذیرد. چرا که در پی پاسخ نیست.
و- شبهه در زمان کم و در سطح وسیعی بلافاصله تسری می یابد. در این باره شباهت بسیاری با ویروس دارد.
ر- معمولاً در فضای غیر پاسخگو رشد می کند. جامعه ای که از نظر علمی قوی باشد
، شبهه امکان رشد ندارد.همانند جامعه ای که از نظر بهداشتی سالم باشد، امکان رشد ویروس در آن وجود ندارد.
ز- فراوانی آن نسبت مستقیم با شرایط و اوضاع اجتماعی دارد. جامعه ای که ثبات سیاسی و اجتماعی ندارد شبهات در ابعاد گوناگون در آن رشد می کنند.
روش برخورد با شبهات:
به طور کلی می توان شیوه های مواجهه با شبهه را در راهکارهای زیر دسته بندی کرد(در این جا برای اختصار فقط شیوه ها نام برده می شود):
1.نادیده انگاری و جدّی نگرفتن شبهه
2 .پاسخ عملی به شبهه
3. بررسی انگیزه های طرّاحان شبهه و مقابله با آن
4. شناخت مراکز شبهه افکنی و افشای آن
5. تصرّف در محتوای شبهه
6. مواجهه فعّال و طرح شبهاتی که مخالفان را به پاسخگویی وادارد
7. عادی سازی اصل" وجوه شبهات در جامعه" برای مخاطب
8. طراحی راهکارها و برنامه فکری بلندمدّت، میان مدّت و کوتاه مدّت برای پاسخ به شبهه
9. ابداع یک نظریه
10. مواجهه اخلاقی
11. بیان تاریخچه یک نظریه
12. تبدیل "شبهه" به پرسش یا ابهام و سپس پاسخ دهی
بسم اللّه الرحمن الرحیم
قسمت اول: مقدمه
شکی نیست که آیین وهابیت در دل شبهات رشد کرده است . مهم ترین حربه وهابیون، نیز شبه افکنی و ایجاد شک و تردید در عقاید مسلمانان است . به همین دلیل باید به دقت به بررسی شبهات وارد شده توسط وهــابیون پرداخت. البــته توجه به این نکته ضروری است که نباید اختلافات میان مذاهب اسلامی را شبهه قلمداد کرد بلکه این اختلافات امری طبیعی هست و اگر هدف از ایجاد پرسش طلب فهم و استفهام باشد بسیار مفید خواهد بود.
اما همانگونه که بیان خواهد شد، شبهه صرفا جهت تخریب بیان می شود و با پاسخ منطقی پایان نمی پذیرد. از سوی دیگر باید به دقت ریشه های شبهات را شناسایی کرد. بسیاری از شبهات به اصول ثابت و مشخصی بازگشت دارند که درگونه شناسی شبهات مورد بررسی قرار می گیرد.
شبهه چیست؟
دو مفهوم مشخص وجود دارد:
الف. پرسش و سؤال: سؤال یعنی درخواست، خواستن، خواهندگی؛ پرسش یعنی : پرسیدن، استفهام، استفسار، عرض و طلب. چنانکه مشاهــده می شود هدف از پرسش، دانستن و طلب فهـــم است. کسی که می پرسد، می خواهد بداند و بر آگاهی های خود بیافزاید. چنین امری نه تنها نکوهیده نیست، بلکه بسیار شایسته و سزاوار است.
ب. شبهه: شبهه تفاوت ماهوی با پرسش دارد و در هدف و نوع بیان کاملاً با آن متفاوت است. امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در تعریف شبهه می فرمایند:"اِنّما سُمیّت الشبهةَ شبهة لِأنّها تُشبه الحقّ": شبهه، شبهه نامیده شده چون شبیه به حق است.